Una de les excursions més recomanades per a fer a Andorra amb nens és la que porta fins a la Vall de Sorteny. La vall forma part del Parc Natural que trobeu a Ordino. Els altres dos parcs naturals són el de les Valls del Comapedrosa i el de les Valls del Madriu-Perafita-Claror.

Just on comença el camí hi ha un aparcament i un punt d’informació.

Per a realitzar aquesta excursió teniu dues opcions: seguir la pista (recomanada per a totes les edats) o anar alternant la pista amb alguns camins que serveixen de drecera (personalment la recomanaria a partir de 6/7 anys). Aquesta excursió dura aproximadament entre 45 minuts i 1 hora.
En la primera opció se segueix una pista que puja, a poc a poc, fins a arribar a una barrera que haureu de voltejar i continuar pel camí de muntanya, també de baixa dificultat, que arriba fins al refugi guardat de Sorteny.

Si voleu continuar una mica més el camí, des del refugi seguiu uns metres més, direcció Pic de l’Estanyó, i arribareu fins al riu, un bon lloc per a jugar una estona i creuar el petit pont de fusta.

Passat el riu, aquest camí arriba fins al llac de l’Estanyó. Encara que aquí la dificultat és més important i ho recomanaria per nens maés grans de 10 anys, 8 anys si estan acostumats a caminar.

En la segona opció s’alterna la pista amb uns trams que serveixen de drecera. La dificultat és una mica més gran però és més divertit per nens a partir de 6/7 anys: passaran al costat del riu i entre la vegetació.

En el refugi es pot menjar o prendre un refresc i també ofereixen allotjament per a aquelles persones que vulguin passar una nit al Parc Natural de Sorteny. Per a dormir prop de parc també podeu mirar hotels a Ordino.

A la fi de la primavera i principi d’estiu, la vall s’omple de flors i plantes dels Pirineus, amb moltes papallones voletejant. En l’últim tram del camí de pista veureu un jardí botànic amb informació i mostres de la flora autòctona del país.

Si esteu més interessats a conèixer de prop tot el que trobem a la Vall de Sorteny, l’Oficina de Turisme d’Ordino proposa visites guiades aptes per a tots els públics. El guia explicarà totes les característiques de les plantes, identificareu papallones i us parlaran sobre la història i l’entorn.